‘Meer reuring binnenstad tijdens wintermaanden’

Fotograaf: Alex Gitzels/Westfriesland Media

Er moet meer reuring komen in de binnenstad van Hoorn tijdens de wintermaanden. Deze tip gaf Pierre Komen aan de nieuwe city marketeer van Hoorn tijdens de Collegetour van Ondernemend West-Friesland. Meer activiteiten tijdens de relatief rustige wintermaanden moeten de stad weer nieuw leven inblazen, aldus de horecaondernemer. Bijna 100 West-Friese ondernemers kwamen naar Paviljoen ’t Hop om de rasondernemer te horen spreken. Robert-Jan Knook (ANP/BNR) legde hem een aantal pittige vragen en stellingen voor, maar ook de aanwezige ondernemers wilden alles van Komen weten.

Komen heeft het ondernemerschap zich helemaal eigen gemaakt. Komen: “Op m’n twintigste verhuurde ik werktuigen voor de bouw. Maar daarvoor al zat het ondernemen in me, toen ik als misdienaar langs de kerkgangers ging om geld op te halen. Aan iedereen die iets in het busje gooide, verkocht ik later groente of bloemen.” Horeca zat nooit echt in de planning, daar is hij naar eigen zeggen ingerold. “Ik werd getipt dat Grand Café Koekenbier te koop stond. Ik kocht het en het bleek achteraf een goede zet te zijn. Dat smaakte naar meer.”

Grote Kerk
Met de Grote Kerk in Hoorn heeft Komen grootse plannen. Er komen 50 kamers, een bierbrouwerij, een kaasmakerij, een restaurant en zelfs een terras. “Ik wil voor volgend jaar kerst open, maar er moet nog veel gebeuren. De plannen voor de toren zijn ook nog niet rond. Wie weet komt er zelfs een bruidssuite in. Maar als er andere goede ideeën komen, waarbij het uitzicht op Hoorn het uitgangspunt is, dan sta ik daarvoor open.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.